Skip to main content
Specialister i spejle og overflader

Nobia

Kundecase

Et vellykket samarbejde begynder nogle gange uventet …

FORESTIL DIG, at du fik tilbagekaldt 30.000 spejldøre – fra 2019 og frem – som alle skulle udskiftes. Sådan siger Lead Buyer Kim Lahnen fra Nobia – og uddyber:

”Dén situation stod vi pludselig i, da nogle spejle begyndte at falde af en sending kabinetter, vi havde leveret til Norge. Kort efter breder sagen sig til Sverige.

Og på trods af at vi ikke havde købt spejldørene hos Gern, sagde CEO Hans Christiansen alligevel straks ja til at hjælpe os, da vi spurgte dem.”

Bygger videre på eksisterende godt samarbejde

I FORVEJEN KENDER Nobia og Gern hinanden godt.

De sidste 18-19 år har vi arbejdet tæt sammen om talrige skræddersyede og succesfulde glas- og spejlprojekter.

Så da Nobia rækker ud i dén mildt sagt ulykkelige situation, siger vi straks ja til at hjælpe:

”Selv om spejlene ikke stammede fra Gern, går de hurtigt i gang med at producere nogle nye til os. Naturligvis er så stort et projekt en god forretning for dem, men det er samtidig en kæmpehjælp for os. Og selv om vi hér befinder os i en sårbar position, udnytter Gern det ikke til egen fordel.De kunne hæve prisen i denne ekstraordinære situation. Men det gør de ikke. Dét siger meget om den ordentlighed, vi altid møder hos Gern.”

Kim fortæller videre, at han også – på baggrund af sin årelange erfaring – følte sig mest tryg ved at gå til Gern med den uventede og uvelkomne hasteopgave.

Kvaliteten og sikkerheden ved vores produkter er blandt de kendetegn, han fremhæver hér. Og ikke mindst kemien i vores samarbejde: Gennem projekt efter projekt har den gensidige respekt samt den gode personlige relation og forståelse spillet en afgørende rolle. Begge sider i samarbejdet går til samtlige projekter med ønsket om at finde den optimale løsning. Og det lykkes hver gang.

Personsikkerhed frem for alt: Dét forstår Gern

KIM LAHNEN fra Nobia opridser forløbet i hovedtræk:

”Da sagen med de fejlbehæftede spejle begyndte at rulle, forstod vi – og Gern – hurtigt, hvad der først og fremmest var på færde: Personsikkerheden står over alt andet. Og hvis eksempelvis et mindre barn var i nærheden, kunne nedfaldne spejle udvikle sig slemt.

Det viste sig, at producenten bag spejldørene havde brugt nogle forkerte komponenter. Derfor fik vi straks lavet en række nye spejle hos forskellige leverandører; som alternativ til de 30.000 kasserede spejle. Dem testede vi ihærdigt – både internt og eksternt.

Vores store eksterne, tyske testinstitut – som også tester bilindustrien – konstaterede bl.a., at spejlene fra Gern var bedst i test: De holdt, faldt ikke ned, levede op til samtlige krav og specifikationer  – og var ensartede gennem hele produktionen.”

Uden at slække på aftalte ordrer med andre af vores kunder lykkedes det at nå frem til en fælles positiv aftale om, at vi nu i en periode producerer 1.350 spejle om ugen til Nobia, så de hurtigst muligt kan komme godt i mål med sagen.

Vores fælles krisestyringssamarbejde undervejs har også været uden knaster – på trods af, at dén type arbejde altid undergår løbende forandringer, efterhånden som sagen udvikler sig:

”Det ene øjeblik skulle det hele være bulk, det næste single-pack. Men Gern blev aldrig irriterede over, at tingene ændrede sig fra det ene øjeblik til det næste. Det havde de fuld respekt og forståelse for. Ingen sure miner.

En anden kæmpefordel ved Gern er, at de altid er hurtige til at træffe og implementere beslutninger. Ventetid er der ikke meget af. Leveringstiden og -sikkerheden er i top. Det er aldrig hos dem, jeg får brug for at følge op og rykke for en ordre. Aftaler, jeg indgår med Gern, bliver holdt,” afslutter Lead Buyer Kim Lahnen.

 Stor tak til Nobia – for tilliden og det altid positive samarbejde.


19. april 2023